Marketing

Het is belangrijk om op het juiste tijdstip het juiste product voor de juiste markt te ontwikkelen. Onze uitgestrekte kennis van de smeermiddelen- en brandstofmarkt stelt ons in staat de market drijvers in smeermiddelsegmenten te herkennen en hieruit nieuwe producteisen te bepalen.

Voorbeeld projecten:

• Aanvraag voor marktinformatie van een smeermiddelingrediënt

In een telefonisch consult werden vragen beantwoord over de marktomvang, de toepassing en  prijs van een kort ketige vetzuur.

• Status update van de wereldwijde smeermiddelenmarkt

Na het in kaart brengen van de marktomvang, trends, technologieën, belemmeringen voor het betreden of verlaten van de markt, concurrentie en kosten structuur van de verschillende smeermiddelsegmenten hebben we een chemisch bedrijf geadviseerd hoe ze het beste hun technologie op de  markt kunnen brengen.

• Nieuwe product introductie

Er is een introductieplan geschreven voor een Amerikaanse industriële smeermiddelen leverancier die de Europese markt wilde betreden.

• Herpositionering van een motorolie productlijn

Een verouderde productlijn van een OEM is geëvalueerd en er zijn aanbevelingen gedaan om de productlijn te verbeteren.  Nieuwe productmanagers zijn getraind in smeermiddelen en productvoordelen.

Onze uitgebreide smeermiddelen en brandstof marktkennis stelt ons in staat trends in attractieve smeermiddel-segmenten te herkennen en te vertalen in nieuwe producteisen.  Is dit wat u zoekt neem dan contact op via contact.

Challenge our knowlege Stel een vraag via Contact